Monday, March 31, 2008

Az ut

Az egesz ugy kezdodott, hogy szombat reggel 3:50kor felkeltem es fel-ala maszkaltam idegessegemben a szobaban, mint egy mergezett eger.Aztan megerkezett a taxi* ( * Pitzi ), szokasos spanyol hiphopzene szolt az autoban es kozben repesztettunk a repterre, torott hatso lampaval :-)
Amikor a terminal elott felvettem a taskamat, direkt ugy alltam, hogy eltakarjam a torott hatso lampat, ezzel fejezven ki halamat a sofornek amiert hajnalok hajnalan kivitt a hires magyar repterre.



Hamar elerkezett a checkinolas ideje, ket csekkelo munkatars volt , egy kedves neni meg egy buzigyerek. Szerintetek melyikhez kerultem? 17.6 kilos volt a hatizsakom es a Ferihegyen lattam utoljara 3 napja. Ildivel meg a tesommal elucsorogtunk az idot, kozben meg azon hulledeztunk egyet, hogy az integeto terasz dijkoteles. Aztan konnyes bucsu Ilditol meg a tesomtol es belevetettem magam a biztonsagi ellenorok karjai koze, cipot levet, nadragszijat levet, zokniban kellett maszkalni a repteren mint egy szinisztrat(gyk:csoves). Aztan 1 dugig tomott repteri busz vitt ki a repulohoz es maris kezdodhetett az ahitott felszallas. Mikozben a gep a repteren forgolodott, egy nyulat lattam szaladgalni a palya mellett, gondolom a vecsesi husveti nyuszi tartott epp hazafele. Aztan a pilota elkezdte tolni neki - miutan eletem elso repulese volt, el tudjatok kepzelni mit ereztem. Fel kezzel tartottam a gyomromat, hogy nehogy kiszakadjon a helyereol a fuggoleges es viszszintes gyorsulas miatt :-) A repulobol meg szemugyre vettem az Erzsebet hidat es a varat, aztan eltuntunk a fellegek kozott. Reggelit is kaptunk, virsli+rantotta+chilis bab. 2.5 ora utan johetett a londoni landolas, mikozben a gepet ugy dobalta a szel, mint egy libatollat.
Londonban egy ugyanakkora buszba begyomoszoltek, ami aztan kivitt a terminalokhoz, ujra biztonsagi ellenorzes, cipot le, nadragszijat le, aztan mar kereshettem is a 111-es terminalt, ahonnan az amerikai gep indult. A 777-es, akkora hajtomuvekkel mint 1 javorszarvas. 3+3+3 sor szek. Ezen a gepen is az ablak melle ultem, es senki nem ult mellettem - teljesult az almom, hogy ne ugy repuljek, hogy valakinek a konyoke atlog a pofamba. A kapitany osszevissza pofazott mindent dallasi nyelven, 1 szot nem ertettem belole :-) Aztan megmozdult a gepmadar es felorditott 1 gyerek valahol mogottem. Es csak orditott es orditott, nem lehetett nyugodtan elvezni a felszallast. A stewardesek rohantak oda, hogy mi van, a szulok meg mosolyogva nyugtattak meg oket, hogy a gyerek csak felszallaskor es leszallaskor ordit 20-20 percet, amugy nagyon birja a repulest :-)
Felszallas kozben 1 pillanatra lattam a London Eye-t, de aztan a gyerek orditasa mindent elnyomott. 12.000 m-en repultunk, 900-1000 km/h sebesseggel. Vajon hany loeros egy Boeing 777-es? Mennyit eszik? Apropo etel: felszallas utan 1 oraval hoztak az ebedet, kolbasz vagy lazac menut lehetett valasztani. Nagyon finom volt a lazac, kitunoen foznek a repulon :-) Attol, hogy lazacot ettem, burzsoa vagyok ? :-)
A gepen lehetett filmeket nezni, de a Boeingzaj miatt elvezhetetlen volt a hang - igy csak a Szorny RT-t es a ManInBlack2-t neztem vegig. Aztan hamarosan elerkezett a repulesem leglenyugozobb elmenye: elrepultunk Gronland felett! Csodalatos latvany volt:

Hofodte hegyek,oriasi gleccserek:

A hegyek jeges tukru tavakat zartak kozre:


Kanada partjai sem voltak felnyugozoek, a vizben uszkalo jegtablakkal ( ne feledjetek : 12 km magasbol keszulteka fotok )

Talan valamennyire latszik ezen az utvonal - a feher sziget az Gronland:

Iszonyat messze van ez a Dallas, miutan elertuk az amerikai kontinenst, meg 4 ora repules vart rank. Atrepultunk a nagy tavak felett, szep tukorsima tavaknak tuntek a magasbol :-) Aztan kiosztogattak a repulon a kitoltendo vam es immigracios papirokat, meg kaptunk egy bucsu-kaja-csomagot is melle. Onnan tudtam meg, hogy elkezdtunk eresszkedni, hogy a gyerek torkaszakadtabol elkezdett orditani :-)
Dalasbol semmit nem lattam, mert felhoz volt alattunk az eg, csak az utolso pillanatban bukkantunk ki a felhok alatt. Az elso benyomasom viszont az volt, hogy minden lassu,nagy es nyugodt. Szep nyugodtan mentek az autok az soksavos autopalyan, a repulo is szep nyugodtan forgolodott a repteren - nem ugy, mint a "nyomorgos" londoni Gatwick repteren, ahol ugy tunt nagyon be vannak osztva a kifutopalyak es a time-slotok es az iranyitok idegesen integettek a repuloknek, hogy "ide allj be". A dallasi repteren egy gyerek egy darabig integetett a repulonek, aztan leengedte a kezet es setalt a repulo mellett, le sem szarva azt, hogy a repulo meg mozgasban van :-)
Aztan jott a sokk : bemondja a kapitany, hogy x,y es Novak nevu utasaink jelentkezzenek itt es itt. Na mondom, meg csak ez kell. Biztos talaltak valamit a taskamban vagy valami egyeb rendellenesseg miatt mar a repulo lepcsojen le akarnak kapcsolni. Megyek az ajtohoz, ott van 1 pofa es nyugodtan kozli velem, hogy a csomagom nem erkezett meg, valahol elkeveredett. Es bocs, majd kiszallitjak a megadott cimre ( a budapesti repteren a buzigyerek megkerdezte az itteni cimemet ). Na bazmeg. Nincs csomag. De azert mentem tovabb az emberekkel, hosszu hosszu folyosokon. Egy csarnokba erve megkerdeztem egy ott alldogalo segitokesz repteri dolgozot, hogy mi a teendo - spanyol volt, es annyira sem tudott angolul, mint en. Nem tudtam megertetni vele, hogy mi van, allandoan azt magyarazta, hogy menjek le a futoszalaghoz es ott keressem a csomagomat. Na mondom jol van, hagyjuk. Aztan bealltam a hataror sorba. Aminek a vegen morcona kulseju hatarorol pecsetelgettek az utlevelekbe. Mielott a hatarorokhoz ertem volna, odajott egy ugyancsak hataror holgy, ranezett a papirokra ( amiket a repulon kellett kitolteni ) es az enyemben lazan kijavitott valamit. Na ezt tenned meg valahol egy magyar vamhivatalban, kezdhetned elolrol az egesz nyomtatvanyt kitolteni. Kozben egy oreg indiai ember mutogatta, hogy melyik sorba alljanak az emberek - teljesen felesleges volt. Hogy itt milyen kamu munkaert fizetnek, az elkepeszto.
A hataror officer nagyon baratsagtalan volt, ellenseges tekintettel kerdezoskodott, hogy hova megyek, mit dolgozom, van-e nalam penz, mennyi penz van nalam, pont ugy ereztem magam ahogy egy vamban illik, ahol baszogatjak az embert. Levette az ujjlenyomatomat es ramparancsolt, hogy nezzek bele a webkameraba. Vegul beleutotte a pecsetet az utlevelembe es mehettem. Le a csomagokhoz, ahol odamentem tisztazni, hogy mi is van a cosmagommal es hogy jol tudjak-e a cimem. Azt az igeretet kaptam, hogy vasarnap vagy legkesobb hetfo reggel kiszallitjak a megadott cimre ( jelenleg kedd este van es meg sehol semmi ). Vigaszkent adtak egy kis taskat, benne minifogkefe, minifogkrem, borotva, borotvahab, British Airways polo. Ez am a huzas - elveszitik a csomagodat, cserebe meg te reklamozod oket, mert nincs mas polod amit felvegyel...Tovabba adtak egy bankkartyat, amin 50$ van, hogy tudj magadnak veni belole egy inget vagy valamit. Vegul is korrekt dolog az, hogy ha mar elkevertek a csomagodat, akkor probalnak valami vigaszdijjal megkenni.

Meg egy gyors vam-ellenorzesen atestem es befejezodott a tizenx oras utam, amikor kileptem a varoterembe, ahol Gergoek vartak. Aztan kibereltuk az S60-as Volvot, de az mar egy masik tortenet...

No comments: